محل تبلیغات شما

اختلالات دیکته نویسی انواع مختلفی دارد الف) حافظه ی دیداری ب)  نارسانویسی ج)حساسیت شنیداری د)دقت و)مشگلات مربوط به آموزش ه)وارونه نویسی یا قرینه نویسی

 

درزیر نمونه هایی از اختلالات را با ذکر مثال میگوییم

مثلا. دانش آموزی که منظوررا منزور ویا حیله را هیله گزند را گذند اصحاب را اسحاب و سطل را ستل مینویسد مشکل او مربوط به حافظه دیداری اومی باشد

 

یا دانش آموزی که پنبه را پمبه عکس را عسک دیوار را دیفار مسواک را مساک می نویسد یا کلمه ای را جا می اندازد مشکل اختلال او در حساسیت شنیداری اوست

 

دانش آموزی که کلمه صحیح را صبحیح و سبز را سیزو گندم را کندم شغال را شعال و کلمه نهفته را نهفنه می نویسد او دارای مشکل بی دقتی در اختلال دیکته نویسی است

والبته دانش آموزی که اصحابِ را اصحابه خروس را خوروس دیدن پدر را دیدنه پدر و شده ام را شوده ام بنویسد مشکل او مربوط به اموزش است و اختلال دیکته نویسی او مربوط به آموزش است

وهمچنین دانش آموزی که کلمه ها را به صورت برعکس بنویسد او دچارمشکل قرینه نویسی است

برای تقویت حافظه شنیداری ازفعالیت های زیراستفاده میکنیم

برای تقویت تمیز(دقت) دیداری چه تمرینی بدهم

انواع املا برای تقویت حافطه دیداری و دقت

نویسی ,آموزی ,مشکل ,کلمه ,دانش ,مربوط ,آموزی که ,مربوط به ,دانش آموزی ,دیکته نویسی ,او مربوط ,اختلال دیکته نویسی ,اختلالات دیکته نویسی

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها