محل تبلیغات شما

1)تصاویری مشابه ای را رسم میکنیم و ازکودک می خواهیم دور یکی از اشکال هندسی. که ما مشخص میکنیم دایره ای رسم کند

2)کارت مقوایی به ابعاد 70×7سانتی متر تهیه میکنیم و جدولی رسم میکنیم درستون راست کارت یک حرف مینویسیم و در ستون سمت چپ کارت چندحرف وازجمله حرفی را که درسمت راست نوشته بودیم مینویسیم. سپس ازدانش اموزمیخواهیم که حرف سمت راست را درمیان حروف سمت چپ بیابد

 

3)کارت های مقوایی به همان صورت تهیه میکنیم و درسمت راست ان 'یک کلمه می نویسیم دانش اموز باید همان کلمه را ازبین کلماتی که درسمت چپ نوشته ایم پیدا کند.

4)کارت هایی به ابعاد همان صورت قبلی تهیه کنید. و روی آن حروف الفبا را درجهات مختلف مینویسیم. با ارائه هر کارت ازدامش اموز میخواههم که بدون چرخاندن کارت ,یکی ازحروف را که ما تعیین کرده ایم شناسایی نماید یا با مداد دور آن را دایره ای رسم کند

نقاشی ها یا طرح های را تدارک می بینیم که یک یا چند تصویر خاص دران پنهان شده باشد و ازدانش آموز میخواهیم تصویر مورد نظر را بیابد

5)کارت مقوایی به همان صورت تهیه کرده و در هر کارت سه  حروف به صورت درهم مینویسیم و از کودک میخواهیم تا دور حرف خاصی را که تعیین میکنیم ,دایره رسم کند

6)یک صفحه ازکتاب درسی دانش اموز را انتخاب کرده و ازاومیخواهیم. دور حرف خاصی را که تعیین میکنیم دایره رسم کند

7)می توان ازمعمای کلمات استفاده کرد مثلا ان کدام کلمه است که چهارحرف دارد و نام یک حیوان است. دو حرف اول و دو حرف اخر هر کدا م نا م یکی از شهر های ایران است

8)شکل های مختلف هندسی را که بخشی از آن رسم نشده دراختیار کودک قرارمی دهیم تا انهارا تکمیل کند

9)طرح هایی ازحیوانات مختلف را که تکمیل نشده است در اختیار کودک قرارمیدهیم تا ان هارا تکمیل کند

10)کارت مقوایی تهیه کرده و حروف مختلف را به صورتی ناقص روی آنها مینویسیم و ازدانش اموز میخواهیم تا انهارا کامل کند

11)سه یاچهارنفر را به دانش اموز معرفی میکنیم و سپس وی باید به ترتیب آن هارا نشان دهد

12)جلوی دانش اموز می ایستیم و چند حرکت انجام میدهیم و سپس ازاومیخواهیم همان حرکت را به ترتیب انجام دهد

13)یک کارت مقوایی را که روی آن 3یا 4 حرف نوشته ایم. به دانش اموز نشان می دهیم ,وسپس کارت را مخفی کرده  از دانش آموزمیخواهیم حروفی را که دیده به ترتیب از سمت راست به چپ نام ببرد

14)یک کارت مقوایی را که روی ان 3کلمه نوشته شده است به دانش اموز نشان می دهیم ,سپس ان را مخفی کرده و از اومیخواهیم آن کلمات را به ترتیب بازگو کند .پس ازانجام موفقیت آمیز این تمرین ,کارت هایی با تعداد بیشتری ازکلمات را به وی نشان داده,همان تمرین را دنبال میکنیم.

15)چنددانش اموز را به حیاط مدرسه می اوریم قبلا روی موزاییک ها مربع هایی رسم کرده و روی هرمربع,یک حرف می نویسیم از یکی از دانش اموزان می خواهیم روی یکی ازحروف به دلخواه بایستد و بعد ازاندکی توقف ,روی حرف دیگری بایستد و به این ترتیب چهار حرف را ادامه دهد .ان گاه از دانش اموزان دیگر که برای تقویت توان توالی دیداری تحت آموزش هستند,میخواهیم تا حروفی را که وی ,روی انها توقف کرده به ترتیب نام ببرند.

سمانه فضلی/آموزگارابتدایی شهرستان آمل

برای تقویت حافظه شنیداری ازفعالیت های زیراستفاده میکنیم

برای تقویت تمیز(دقت) دیداری چه تمرینی بدهم

انواع املا برای تقویت حافطه دیداری و دقت

کارت ,حرف ,میکنیم ,دانش ,اموز ,روی ,را که ,دانش اموز ,را به ,کرده و ,به ترتیب ,تعیین میکنیم دایره

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها