محل تبلیغات شما

1)دوتصویر را انتخاب کرده و یک به یک را درمعرض دید دانش اموز قرارمیدهیم و سپس تصویرها را مخفی میکنیم و ازاومیخواهیم که ان تصویرها را شرح دهد2)همان تمرین اول را انجام میدهیم اما این باربه جای. دوتصویر ,سه تصویر. را به وی نشان میدهیم اگر کودک قادربه یاداوری بود چهارتصویر را به وی نشان میدهیم .این تمرین را به همین ترتیب ادامه میدهیم ,تاحافظه دیداری کودک به حد طبیعی یا بالاتربرسد.3)یک تصویر نسبتامرکب را به دانش اموزمیدهیم وازاومیخواهیم تاکل و اجزای ان را به خاطربسپارد.پس ازاینکه کودک مدت زمانی ذا که خودش کافی میداند به تصویر دقت کرد ,تصویر را مخفی کرده و درمورد اجزای ان ازکودک سوال میکنیم.معمولا دردفعات اول ,بخشهای اندکی ازجزییات درحافظه ی دیداری اومی ماندو بخش هایی را بخاطرنمی اورد ,یا اشتباه پاسخ میدهد.وسپس همان تصویر را مجددا به وی نشان میدهیم وازاومیخواهیم دوباره ان را مشاهده کرده و اجزای انرا بخاطر بسپارد .با اندکی دقت درمی یابیم که این بار ,نوع و کیفیت نگاه کردن کودک ,با نحوه ی نگاه کردن کودک دفعه ی قبل او تفاوت دارد .4)تعدادی اسبا ب بازی یا ابزار دیگر را به کودک نشان میدهیم .سپس با پارچه ای روی انرا پوشانده و یکی ازوسایل را دور ازنظر کودک برداشته ازاومیخواهیم وسیله ی مورد نظر را معرفی کند5)مجموعه ی محدودی از اشیا را به ترتیب خاصی می چینیم و از دانش اموز می خواهیم نام و ترتیب قرار گرفتن آنهارا بخاطر بسپارد .سپس چشمان انرا می بندیم و جای چندوسیله را باهم عوض میکنیم بعد ازوی میخواهیم اشیارا به ترتیب قبلی بچیند.4)چند کارت مقوایی به ابعاد 10×سانتی متر تهیه کرده و برروی هرکدام یک واژه مینویسیم .کارت هارابه دانش اموز میدهیم تا واژه ها را به خاطر بسپارد .سپس کارت ها را ازاوگرفته و دور ازدید وی ,یکی دوتا کارت را برمی داریم .سپس ازاومیخواهیم تا کارت هایی را که برداشته ایم نام ببرد. 8)

پس ازاین که به مدت چند روز و روزانه حدود 15دقیق تمرین های قبلی را انجام دادیم کارت مقوایی 10×7سانتی متر تهیه میکنیم واژه ای که دیکته صحیح انهانیاز به تمرین حافظه دیداری دارد انتخاب کرده و هر واژه را روی یک کارت مینویسیم .ابتدا یک کار را به کودک نشان می دهیم تا به اندازه کافی نگاه کند .سپس کارت را مخفی کرده وازاو میخواهیم دیکته ی ان واژه را با استفاده ازانگشت خود درهوا بنویسد پس از این که وی درانجام این تمرین ازخودموفقیت نشان داد دو کارت را پی درپی به اونشان میدهیم و سپس میخواهیم با انگشت دیکته ی هر دوی انها را درهوا بنویسد با انجام این تمرین روزانه به مدت 10 الی 20 دقیقه حتی پس ازگذشت یک هفته ,دانش اموز پیشرفت محسوسی را در درس دیکته نشان خواهد داد

9)پس ازانجام تمرین فوق میتوان کارت مقوایی تهیه کرد و دران هم خانواده نوشت این تمرین موجب میشود که علاوه بر تقویت حافظه ی دیداری ,کودک درک کند که این کلمات یک ریشه دارند و هم خانواده هستند و بنابراین همانند هم نوشته می شوند

برای تقویت حافظه شنیداری ازفعالیت های زیراستفاده میکنیم

برای تقویت تمیز(دقت) دیداری چه تمرینی بدهم

انواع املا برای تقویت حافطه دیداری و دقت

کارت ,کودک ,تمرین ,میدهیم ,ی ,یک ,را به ,کرده و ,نشان میدهیم ,دانش اموز ,این تمرین

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

کافی نت پرشین